counter create hit
مطالب مرتبط:

اعلام شرایط حضور فیلم های ایرانی در جشنواره جهانی فجر

پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های ایرانی می‌توانند تا ۱۰ اسفندماه برای ثبت نام در بخش مرور سینمای ایران یا «نمایش‌های بازار» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام کنند.به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین جش ...

کشف استعداد در کودکان، شش راز طلایی

دانیل کایل، نویسنده کتاب پرفروش «رمز استعداد» می‌نویسد: می‌توانید با درک یک نکته کلیدی، شانس‌های پیش روی کودک خود را بشدت افزایش دهید: عالی بودن با کودک زاده نمی‌شود، بلکه رشد پیدا می‌کند. به عبارتی، نبوغ ارثی نیست و اکتسابی است.کایل دو سال را صرف بحث و تبادل نظر د ...

صداپیشه جناب خان به «گلشیفته» پیوست

خبرگزاری صبا: محمد بحرانی در اولین همکاری با بهروز شعیبی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت. این بازیگر همچنین در مجموعه "کلاه قرمزی" صداپیشه عروسک‌های " ...

حمایت لیلا حاتمی از آشوبگران ایران!

حمایت لیلا حاتمی از آشوبگران ایران!

گزارش کیهان از پشت پرده انتحاری منسوبان فرقه تابنده

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در شماره امروز خود در تیتر یک با عنوان "عملیات انتحاری «داعش- درویش»‌ها سرپوش بر کدام مسائل بود؟!" نوشت: ...

نظرات مجیدی درباره توقف اکران آن سوی ابرها و محمدرضا گلزار

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید مجیدی کار گردان فیلم  پیش از آغاز نمایش فیلم با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی تهران یاسوج گفت:امروزهموطنان  بسیاری  داغدار سانحه  سقوط هواپیمای  تهران یاسوج هستند و من به آنها  تسلیت می گویم  و خودمان را درغم آنها شریک می دانیم. ...

برنامه غذایی مادران شیرده، بهترین مواد

شیردهی از مهم‌ترین دوران در زندگی هر زن است، خصوصاً سه ماه اول پس از زایمان. اما دقیقاً چه غذاهایی برای سلامت مادر و رشد خوب نوزاد موردنیاز است؟جوجو برای افزایش میزان شیر مادر شهرت بسیاری دارد. بعلاوه منبع خوبی از فولیک اسید، فیبر، پروتئین و آ ...

آخر هفته آی فیلمی با «بچه های طلاق» و «چپ دست»

آخر هفته آی فیلمی با «بچه های طلاق» و «چپ دست»

شبکه آی‌فیلم، فیلم‌های سینمایی «بچه‌های طلاق» و «چپ دست» را برای مخاطبان غیر ایرانی‌اش از کانال‌های عربی و انگلیسی پخش می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کانال عربی و کانال انگلیسی این شبکه به ترتیب در شامگاه جمعه ۴ و شنبه ...

عکس: بازیگر سینما و تلویزیون مهمان امشب «دورهمی»

ساعت: 11:30 منتشر شده در مورخ: 1396/12/03 شناسه خبر: 1317516 میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون امشب مهمان ...

جوایز اسکار را چه کسانی اعطاء می کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، اولین گروه از اعطاء کنندگان جوایز اسکار در مراسم پایانی این رویداد سینمایی را معرفی کرد. به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «مایکل دلوکا» و «جنیفر تاد» تهی ...

حمله کیهان به فرخ نژاد: فرقی بین بسیجی ها با اوباش داعشی قائل نیستید؟

حمله کیهان به فرخ نژاد: فرقی بین بسیجی ها با اوباش داعشی قائل نیستید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کیهان نوشت: «حمید فرخ نژاد» از بازیگران سینما و «خودکارشناس پندار در همه امور» در توئیتی تأسف برانگیز نوشت: «متاسفانه دیشب به دلیل اشراف منزلم به گلستان هفتم شاهد درگیری گسترده در این محل بود ...

اعترافات کارگردان یک فیلم توقیفی

اعترافات کارگردان یک فیلم توقیفی

خبرآنلاین: عبدالرضا کاهانی اعلام کرد که از اعتراض به پنج ماه بلاتکلیفی برای مجوز نمایش فیلم تازه‌اش خجالت می‌کشد. عبدالرضا کاهانی که مدت‌هاست به دنبال دریافت ...

لیلا حاتمی: دوست داشتم در «خوک»، خودم را مسخره کنم

آی سینما: در حالی که حضور لیلا حاتمی با فیلم «خوک» در جشنواره برلین تحت الشعاع اظهار نظر سیاسی او در نشست پرسش و پاسخ این فیلم قرار گرفته است، او در گفت‌وگویی کوتاه درباره خود فیلم هم صحبت کرده است. فیلم جدید مانی حقیقی در بخش مسابقه برلیناله 2018 حاضر است. ...

جایزه جشنواره فیلم برلین برای «درساژ»

جایزه جشنواره فیلم برلین برای «درساژ»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم اختتامیه بخش نسل جشنواره فیلم برلین ٢٠١٨، جایزه ویژه هیئت داوران این بخش به «درساژ» از ایران تعلق گرفت. هیئت داوران این بخش از جشنواره برلین در بیانیه خود، «درساژ» را فیلمی با داستانی هوشمندانه و شخصیت ...

«نسیم» نوروزی در تلویزیون

وقتشه جایگزین کتاب‌باز میثم فضلعلی، مدیر گروه تولید برنامه شبکه نسیم درباره برنامه‌های جدید این شبکه به جام‌جم گفت: سری جدید «کتاب‌باز» پایی ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم